پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 13
نویسنده : تاسیساتی تهران

قیمت فوم شانه تخمه مرغی گرمایش کف

در این نوشته به بررسی قیمت فوم شانه تخمه مرغی گرمایش کف خواهیم پرداخت. سیستم گرمایش از کف یکی از سیستم های مدرن برای گرم کردن محیط در اماکن مسکونی و صنعتی میباشد که در آن اتلاف انرژی به حداقل ممکن میرسد. البته در کنار این مزیت جاگیر نبودن و عدم آلودگی ناشی از سیاه شدن گرد و غبار و نشستن آن بر روی پرده ها و دیوار نیز یک ویژگی منحصر به فرد بوده و در این سیستم حرارت از کف به سمت بالا توزیع میشود.

یکی از مهمترین متریال به غیر از لوله , سیستم گرمایشی و کلکتورها, عایق های گرمایش از کف هستند که وظیفه جلوگیری از پرت حرارتی را بر عهده دارد. عایق های گرمایش از کف انواع مختلفی دارند که یکی از رایج ترین و بهترین آنها فوم شانه تخم مرغی گرمایش از کف است. البته فوم شانه تخم مرغی به غیر از گرمایش از کف برای عایق کاری صوتی و آکوستیک کردن محیط نیز به کار میرود.

قیمت فوم شانه تخمه مرغی گرمایش کف به عوامل زیادی بستگی دارد که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

انواع لوله گاز

قیمت فوم شانه تخمه مرغی گرمایش کف

پارامترهای موثر بر قیمت فوم شانه تخمه مرغی گرمایش کف

قیمت فوم شانه تخم مرغی به وزن و چگالی آن بستگی داشته و در حال حاضر یعنی سال 1403 هر مترمربع آن حدود 100 تا 140 هزار تومان است

البته فاکتورهایی مانند چگالی و وزن فوم تاثیر مستقیمی روی قیمت فوم شانه تخم مرغی گرمایش از کف خواهد گذاشت. در کنار عایق بندی گرمایشی این فوم ها کار ایزولاسیون صوتی را نیز انجام داده و مانع از انتقال صدای داخل محیط به طبقات زیرین و اطراف میشوند.

برخی از مدل های فوم شانه تخمه مرغی که قیمت آنها تا حدود 20 درصد بیشتر است, توسط فویل هایی روکش شده اند و تا حدی کیفیت عایق بندی بهتری دارند. رنگ بندی یونولیت یا فوم شانه تخم مرغی معمولا سفید و برخی از تولیدات رنگی هستند.

ابعاد فوم شانه تخمه مرغی گرمایش کف

بسته به کارخانه و قالبی که کارخانه سازنده استفاده میکند, ابعاد فوم شانه تخم مرغی گرمایش از کف احتمالا تفاوت هایی دارند. این فوم ها در ورقه های با اندازه های 70*50 , 65*110 و63*123 و اندازه های دیگر تولید میشوند که رایج ترین آنها اندازه 63,122 است. 

قیمت لوله پلیکا

ضخامت فوم شانه تخمه مرغی گرمایش کف

عموما ضخامت فوم شانه تخم مرغی 5 سانتیمتر یا 50 میلیمتر بوده که البته ضخامت 43 و 35میلیمتر هم به ندرت یافت میشود.

ابعاد فوم شانه تخم مرغی گرمایش از کف متفاوت هستند اما رندترین و رایج ترین آن 105 در 65 و 122 در 63 است که هر یک 0.68 و 0.9 مترمربع مساحت دارند. یعنی اگر شما بخواهید 68 مترمربع مساحت را با فوم شانه تخم مرغی گرمایش از کف, عایق کنید, نیاز به 100 عدد از این فوم 105 و 75 عدد از فوم 122 نیاز دارید.

90 در 62 و 50 در 70 از دیگر ابعاد فوم شانه تخم مرغی گرمایش از کف هستند.

ساختار فوم شانه تخمه مرغی به شکلی است که برای نصب و لوله کشی در کف مسیرهای متعدد و از پیش تعیین شده ای داشته و به این ترتیب باعث میشود که لوله ها به شکل مرتبی در فوم قرار گرفته, از این رو توزیع حرارتی مناسبی صورت میگیرد.

چگالی فوم شانه تخمه مرغی گرمایش کف

چگالی یا دانسیته یکی از پارامترهای تعیین کننده در کیفیت و قیمت فوم شانه تخمه مرغی گرمایش از کف است. در واقع چگالی نمایانگر وزن و فشردگی این نوع یونولیت هاست که به تبع آن کیفیت عایق بندی و طول عمر این فوم ها را نیز افزایش میدهد. فوم های شانه تخمه مرغی در چگالی 20,25,30,35, و 40 تولید میشوند.

تولیدکننده فوم گرمایش از کف

در بسیاری از نقاط ایران تولید کننده های فوم شانه تخم مرغی وجود دارند, اما با توجه به کیفیت نازل بعضی از آنها نمیتوان بر روی هیچ یک نظر خاصی داده و بهترین راه خرید فوم شانه تخم مرغی گرمایش از کف, تهیه این اقلام از فروشگاه های معتبر و متخصص این گونه فوم هاست. با توجه به اینکه مصرف کننده عادی اطلاع کمی راجع به نکات فنی آنها دارد, بهتر است قبل از خرید با یک کارشناس خبره در این زمینه مشورت کرده و از چندجا استعلام قیمت بگیرید. فوم شانه تخم مرغی تهران, فوم شانه تخم مرغی تبریز, فوم شانه تخم مرغی اصفهان, فوم شانه تخم مرغی کرج و فوم شانه تخم مرغی نیشابور و مشهد از نمونه فوم های با کیفیت و معروف این نوع عایقها هستند.

با توجه به اینکه مصرف کننده عادی اطلاع کمی راجع به نکات فنی آنها دارد, بهتر است پیش از خرید با یک کارشناس خبره در این زمینه مشورت کنید. فوم شانه تخم مرغی تهران, فوم شانه تخم مرغی مشهد, فوم شانه تخم مرغی اصفهان, فوم شانه تخم مرغی شهریار و فوم شانه تخم مرغی نیشابور از جمله فوم های با کیفیت و معروف این نوع عایقها هستند.

ویژگی های فوم شانه تخمه مرغی گرمایش کف

  • قیمت نسبتا ارزان در مقایسه با مش و عایق رولی
  • مرتب بودن چیدمان و در برخی موارد بدون نیاز به بست ریلی
  • اجرای سریع و آسان
  • کیفیت خوب عایق بندی کف

معایب فوم شانه تخم مرغی

  • افت نسبی و کم شدن ضخامت گرمایش از کف و احتمال آسیب رساندن به سرامیک یا کفپوش
  • ضخیم بودن فوم شانه تخم مرغی و بالا آوردن کف محل