پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
نحوه لوله کشی پکیج با لوله سفید و پنج لایه
نوشته شده در چهار شنبه 12 مرداد 1401
بازدید : 222
نویسنده : تاسیساتی تهران

نحوه لوله کشی پکیج با لوله سفید و پنج لایه

نحوه لوله کشی پکیج با لوله سفید و پنج لایه این روزها هم از نظر هزینه و هم از بابت کیفیت اجرای لوله کشی پکیج بسیار مهم است. بنابراین ما در این مقاله به صفر تا صد لوله کشی پکیج میپردازیم. لوله کشی پکیج در دو نوع ساختمان انجام میشود. مورد اول در مورد ساختمان های در  حال ساخت و مورد دوم در زمان بازسازی و یا تغییرات سیستم گرمایشی انجام میشود. از لحاظ فنی هیچ تفاوتی بین اجرا این دو مورد وجود نداشته و فقط در ساختمان های مسکونی کمی محدودیت زمانی و  مکانی وجود دارد. 

لوله کشی پکیج در ساختمان های در حال ساخت به صورت توکار انجام شده و در ساختمان هایی که تا به حال سیستم گرمایشی نداشته اند و یا قصد تغییر سیستم گرمایش از موتورخانه به پکیج یا آبگرمکن به پکیج را دارند انجام میشود. لوله کشی پکیج با لوله های تک لایه و پنج لایه قابل اجرا است. نحوه لوله کشی پکیج با لوله سفید و پنج لایه شامل دو بخش است, بخش اول لوله کشی آب مصرفی سرد و گرم و بخش دوم لوله کشی رادیاتور شوفاژ یا سایر سیستم ها مانند لوله کشی گرمایش از کف یا فن کویل زمینی و سقفی.

برای آشنایی به نرخ اتحادیه لوله کشی ساختمان بر روی لینک کلیک کنید.

نحوه لوله کشی پکیج با لوله سفید

نحوه لوله کشی پکیج با لوله سفید و پنج لایه ساختمان

برای نصب پکیج دیواری به یک لوله گاز 3/4 یا 1 اینچ برای تغذیه سوخت پکیج, یک لوله حداقل 25 میلی متر برای آب سرد وروی پکیج و یک لوله دودکش همراه با پریز برق نیاز است. لوله کشی پکیج به غیر از لوله های فوق از بخش خروجی پکیج آغاز میشود. نصب پکیج به سیستم لوله کشی خروجی آن توسط شلنگ های پکیجی ضخیم انجام میشود. در صورت بزرگ بودن سایز پکیج حتی با وجود بالا رفتن قیمت لوله کشی گاز بهتر است سایز لوله گاز پکیج را به 1 اینچ تبدیل کنید, چرا که نرسیدن گاز کافی به پکیج خصوصا در ایام اوج مصرف زمستان موجب خاموش شدن پکیج میشود.

به غیر از لوله سرد ورودی, یک جفت لوله رفت و برگشت سیستم گرمایش و یک لوله گرم خروجی از پکیج خارج شده که برای هر کدام یک زانوی 25 در 3/4 برای اتصال شیرآلات پکیج و شلنگ به آن انتظار گذاشته میشود. بسته به روکار یا توکار بودن بایستی عمق این زانوها مشخص شوند. ارتفاع نصب این زانوها بسته به محل نصب پکیج بین 1.2 تا 1.5 متر میباشد.

البته در صورت بالا بودن مساحت و تعداد رادیاتورها ممکن است لوله اصلی سیستم گرمایش سایز 32 باشد اما معمولا سایز 25 است. از آنجا که لوله های پنج لایه کشش بیشتری دارند معمولا در مورد آپارتمانها زیر 100 متر میتوان بعد از پکیج بعد از انشعاب اولین رادیاتور لوله اصلی را تبدیل به 20 نمود. اما در لوله کشی پکیج با لوله سفید بهتر است تا آخرین رادیاتور لوله 25 حفظ شود. 

انشعاب هر رادیاتور نیز با استفاده از لوله های 20 یا 16 انجام میشود. هر انشعاب رادیاتور شامل یک لوله رفت و برگشت است که ارتفاع لوله برگشت در کف و ارتفاع لوله رفت در ارتفاع 80 تا 90 سانتی متری انجام میشود. 

نحوه لوله کشی پکیج با لوله سفید و پنج لایه بدین صورت است که از لحاظ مسیر کوتاه ترین مسیر بهترین آن است به شرطی که ارتفاع و نوسان ارتفاع نداشته باشند. در صورت بالا و پایین شدن مسیر لوله کشی باعث سیفون شدن و کند شدن سرعت گردش آب داخل لوله سیستم گرمایشی شده و با گرفتن هوا موجب سرد شدن رادیاتور ها میشوند.

به غیر از لوله کشی گرمایشی لوله کشی پکیج دارای یک جفت لوله کشی آب گرم و سرد است که همراه با هم بعد از پکیج به سمت شیرالات مصرف کننده اجرا میشوند. حساسیت سایز بندی کمتری در این مورد وجود دارد اما بهتر است در لوله کشی تک لایه با سایز 25 شروع کرده و انشعابات لوله 20 باشند و در لوله کشی پنج لایه با لوله 20 یا 25 آغاز شده و به لوله کشی 16 ختم شود. لوله کشی شیر ظرفشویی, ماشین ظرفشویی و لباسشویی و یخچال در آشپزخانه, لوله کشی شیر آفتابه ای و فرنگی و روشویی در سرویس بهداشتی و لوله کشی شیر دوش حمام و تجهیزات آن در حمام از مهم ترین لوله کشی های آب مصرفی تلقی میشوند.

در اجرای لوله کشی پکیج با لوله های پنج لایه میتوان از شیوه کلکتوری نیز استفاده کرد. کلکتورهای پخش کننده هایی هستند که در گوشه ای از ساختمان نصب شده و هر انشعاب رادیاتور یا شیرالات مستقیما از آنجا گرفته میشود. شیوه کلکتوری یک روش گران قیمت و لوکس بوده و کیفیت بالایی دارد. این روش فقط با لوله های پنج لایه قابل انجام بوده و مصرف لوله افزایش پیدا میکند. البته به دلیل لوله کشی مستقیم فقط در ابتدا وانتهای هر قسمت لوله کشی اجرا شده و مصرف اتصالاتی مانند سه راه به کمترین حد خود میرسد.

قیمت لوله کشی پکیج

قیمت لوله کشی پکیج برای یک آپارتمان 100 متری به صورت روکار در حدود 8 تا 10 میلیون تومان و سیستم توکار حدود 12 تا 15 میلیون تومان همراه به تخریب و کنده کاری انجام میشود.

جهت خرید لوله سفید از نمایندگی لوله آذین و برای خرید اینترنتی لوله نیوپایپ به نمایندگی لوله نیوپایپ در تهران مراجعه کنید.

لوله کشی پکیج از کف اجرا شده و روش زیرسقفی به لحاظ فنی و دیگر مشکلات خیلی مورد استفاده قرار نمیگیرد. برای آشنایی با قیمت و نحوه لوله کشی پکیج با لوله سفید و پنج لایه با ما تماس بگیرید.

 


:: برچسب‌ها: سایز لوله کشی پکیج , قیمت لوله کشی پکیج ,