پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
اسید شویی پکیج با پمپ کولر
نوشته شده در جمعه 28 مهر 1402
بازدید : 104
نویسنده : تاسیساتی تهران

اسید شویی پکیج با پمپ کولر

اسید شویی پکیج با پمپ کولر یکی از روش های رایج رسوب زدایی مبدل پکیج است. پکیج به دلیل اینکه همواره آب در آن جریان داشته و با توجه به اینکه آب شهری دارای املاح زیادی است که در اثر گرما و واکنش شیمیایی فلزات باردار شده و این یون های باردار در فعل و انفعالات شیمیایی تبدیل به جرم میشوند. این جرم ها تا ته نشین شدن روی سطوح مختلف و قطعات پکیج موجب میشوند که تبادل حرارتی به سختی انجام شده و بعضا شدت جریان عبور آب را تا حدی کاهش میدهند که پکیج کارایی لازم را نداشته و بعضا منجر به خرابی های گسترده و از کار افتادن پکیج میشوند. برای افزایش راندمان پکیج و جلوگیری از خرابی ها و گستردگی آن بایستی هر 3 تا 4 سال یکبار  پکیج دیواری سرویس شود.

در ادامه نحوه اسید شویی پکیج با پمپ کولر و روش بدون پمپ را آموزش میدهیم. برای مشاهده فیلم اسید شویی پکیج به کانال آپارات تهران پایپر مراجعه نمایید.

اسید شویی پکیج با پمپ کولر آبی

نحوه اسید شویی پکیج با پمپ کولر 

برای رسوب زدایی پکیج میتوان از پمپ آب کولر نیز استفاده کرد. این پمپ های نسبتا کوچک و ارزان ضد اسید بوده و با پاشیدن اسید با فشار نسبتا خوب در لایه های مبدل ثانویه پکیج به خوبی کار اسیدشویی را انجام میدهند. روش کار اسید شویی پکیج با پمپ کولر مانند روش های قبلی بوده و با باز کردن مبدل و قرار دادن پمپ درون یک تشت انجام میشود. بهتر است در اسیدشویی پکیج از اسیدهای مخصوص پکیج استفاده شود.

در این روش بعد از قطع کردن جریان آب و گاز و کشیدن پریز برق پکیج, آب پکیج را تخلیه کرده و سپس مبدل را باز میکنیم.برای تخلیه آب پکیج, شیر ورودی پکیج را بسته, شیرپرکن پکیج را در  خلاف عقربه های ساعت چرخانده و آب گرم مصرفی را باز کنید.

برای باز کردن مبدل پکیج به آچار آلن نیاز دارید. پمپ اسید شویی پکیج را داخل یک تشت اسید,قرار داده و اسید را با فشار پمپ به بیرون و درون مبدل میپاشیم.

با استفاده از شلنگ های پلاستیکی و دو عدد سرشلنگی , خروجی پمپ را به یک سمت مبدل وصل میکنیم. خروجی مبدل را نیز با استفاده از شلنگ نصب شده روی آن در داخل تشت اسید قرار میدهیم. با گردش اسید در این سیکل رسوب زدایی, بعد از مدتی کلیه جرم های مبدل گرفته میشود.

در سرویس کامل و رسوب زدایی کامل پکیج علاوه بر اسید شویی مبدل پکیج, بایستی قطعاتی همچون فیلتر, فلوسوییچ و دیگر قطعات در معرض رسوب پکیج هم رسوب زدایی و در صورت نیاز تعویض شوند.

در صورت پیشنهاد شما و قبول آن از طرف مالک بهتر است, رسوب زدایی شوفاژها و شستشوی مدار گرمایش نیز انجام شود.

البته پمپ اسید شویی پکیج به صورت ویژه هم در بازار به فروش میرسند, که دارای سرشلنگی و شلنگ های مخصوص اتصال به مبدل پکیج بوده و قدرت آنها تقریبا به اندازه پمپ کولر آبی هستند. به طور کلی یک پمپ با قدرت کم کار اسید شویی پکیج  را انجام میدهد.

اسید شویی پکیج هر چند وقت یکبار نیاز است؟ 

معمولا هر 3 تا 4 سال یکبار رسوب زدایی و  اسید شویی پکیج با پمپ کولر و دیگر برندها بایستی انجام شود. البته مدت دقیق این محدوده به فاکتورهایی نظیر سختی و میزان املاح آب نیز وابسته بوده و اصولا در ورودی آب به پکیج فیلترهای فیزیکی و مغناطیسی نصب میشوند, اما این فیلترها قابلیت رسوب گیری کامل املاح آب را نداشته و به هر حال مقداری املاح وارد پکیج شده و باعث جرم گرفتن مبدل و دیگر قطعات پکیج میشود. کارکرد پکیج هم در این دوره موثر بوده و هر چقدر که پکیج بیشتر روشن باشد, مسلما زودتر نیاز به رسوب زدایی دارد. علایم نیاز پکیج به اسید شویی شامل موارد زیر هستند.

  • افت فشار آب گرم ساختمان به خصوص در حمام و آشپزخانه
  • کاهش درجه حرارت آب گرم و ولرم بودن آن
  • طول کشیدن تولید آب گرم توسط پکیج
  • گرم نشدن رادیاتور شوفاژ به اندازه کافی
  • ایجاد صدای ناهنجار از داخل پکیج
  • درجه نشانگر فشار پکیج بالا مدام بالا میرود
  • اعلام ارور در صفحه نمایش پکیج( در پکیج ایران رادیاتور ارور 70 )

ترجیحا در زمان سرویس اسید شویی پکیج با پمپ کولر , مدار گرمایش و رادیاتور نیز جرم گیری شده تا این جرم ها وارد پکیج نشوند. مساله دیگر این است که رادیاتورهای آلومینیومی پره ای با سیستم پکیج سازگاری شیمیایی خوبی نداشته و وجود آلومینیوم و مس در مبدل پکیج موجب میگردد که جرم گرفتگی پکیج و تولید هوا در پکیج بیشتر شود, پس بهتر است در کنار پکیج از رادیاتورهای فولادی پنلی استفاده شود.

بهترین اسید برای رسوب زدایی پکیج

بهترین اسید برای اسید شویی پکیج ایران رادیاتور, محلول های مخصوص و یا اسید دیسکلر است. اسید دیسکر پکیج, اسید سولفوریک یا کلریدریک رقیق است. برای ایمنی سرویس کار پکیج و اطرافیان بهتر است در هنگام اسید شویی پکیج اطراف محل خلوت بوده و از لباس و عینک ایمنی استفاده شود.

محاسن اسید شویی پکیج با پمپ کولر آبی

رسوب زدایی پکیج دارای تقریبا به شکل باورنکردنی دارای محاسنی است که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره میکنیم.

  • افزایش راندمان پکیج
  • کاهش مصرف گاز
  • دسترسی سریع تر به آب گرم و گرم تر شدن آب مصرفی
  • عیب یابی احتمالی در صورت وجود خرابی در قطعات دیگر پکیج
  • کاهش استهلاک و خرابی قطعات پکیج و افزایش طول عمر به خاطر کاهش کارکرد پکیج
  • کاهش مصرف آب به دلیل دسترسی زودتر به آب گرم و کمتر بازگذاشتن شیر آب

در صورت نیاز به اسید شویی پکیج با پمپ کولر و یا تعمیر پکیج شبانه روزی تهران با تهران پایپر تماس بگیرید.




انواع لوله و اتصالات فاضلاب
نوشته شده در یک شنبه 16 مهر 1402
بازدید : 109
نویسنده : تاسیساتی تهران

انواع لوله و اتصالات فاضلاب

در این نوشته به بررسی انواع لوله و اتصالات فاضلاب خواهیم پرداخت. لوله و اتصالات فاضلاب در دو بخش لوله و اتصالات ساختمانی و صنعتی استفاده میشوند. لوله و اتصالات فاضلاب ساختمانی برای هدایت فاضلاب های ساختمانی حاصل از استحمام, شستشو و پساب های انسانی استفاده میشوند.البته انتقال آب باران و برف نیز از دیگر بخش های لوله کشی فاضلاب ساختمان است. در لوله کشی فاضلاب صنعتی انتقال پساب های صنعتی در دستور کار قرار میگیرند.

فاضلاب خانگی در برخی موارد مایع و در بعضی نقاط نیمه جامد هستند. بسته به نوع و حجم سایزبندی لوله کشی فاضلاب انجام میشود. در لوله کشی فاضلاب صنعتی نیز بایستی مواد تشکیل دهنده فاضلاب صنعتی بایستی برای انتخاب روش و نوع فاضلاب کشی و انتخاب انواع لوله و اتصالات فاضلاب مدنظر باشد. PH و ویسکوزیته از این فاکتورهای مهم هستند. برخی از موارد لوله کشی فاضلاب صنعتی برای بازیابی پسابهای صنعتی لوله کشی فاضلاب خاصی انجام میدهند. در لوله کشی فاضلاب صنعتی از لوله های سیمانی, آزبست, کاروگیت, پلی اتیلن, پلیکا, چدنی, پوش فیت استفاده میشود اما در بخش لوله کشی فاضلاب ساختمانی به دلیل نیاز به ظرافت و شرایط خاص ساختمان بایستی با دقت بیشتری رفتار کرد, چرا که در بخش لوله کشی فاضلاب صنعتی به دلیل سایز بالا و متراژ زیاد ممکن است قیمت لوله فاضلاب مواد اولیه نقش اصلی را در انتخاب انواع لوله و اتصالات فاضلاب ایفا کند اما در لوله کشی فاضلاب ساختمان نمیتوانیم قیمت را خیلی لحاظ کنیم. 

در مسیر لوله کشی فاضلاب ساختمان، تأسیسات مختلفی مورد استفاده قرار می­گیرند که هر کدام نقش مهمی در تخلیه فاضلاب و جلوگیری از آلودگی محیط زندگی شما دارند. شناخت انواع اتصالات لوله فاضلاب، به شما در انتخاب لوله و اتصالات باکیفیت و استاندارد کمک می­‌کند و اجرای صحیح سیستم لوله­ کشی علاوه بر جلوگیری از خسارت­ های احتمالی در آینده، موجب افزایش عمر مفید ساختمان نیز می­شود.

لیست قیمت لوله و اتصالات پارس پلاست

انواع لوله و اتصالات فاضلاب

انواع لوله و اتصالات فاضلاب ساختمان

لوله کشی فاضلاب ساختمان معمولا از سایز 63 تا سایز 125 و در برخی موارد در لوله های اصلی سایز 160 استفاده میشود. از آنجا که در حال حاضر طول عمر ساختمان های مدرن به بیش از 50 سال میرسد, در لوله کشی فاضلاب ساختمان بایستی این نکته را لحاظ کرد که لوله کشی ساختمان طول عمر زیادی داشته باشد. ضمنا به دلیل اینکه تعویض و تعمیرات لوله کشی فاضلاب ساختمان کار نسبتا پرهزینه و مشکلی بوده و در بعضی از ساختمان های مسکونی اصلا چنین امکانی وجود ندارد, انتخاب انواع لوله اتصالات فاضلاب ساختمان بایستی به شکلی باشد که تقریبا همگام با طول عمر ساختمان برای ما کار کرده و دچار خرابی های گسترده نشود. در حال حاضر از انواع لوله و اتصالات فاضلاب ساختمانی زیر در کشور ما امکان استفاده وجود دارد.

لوله و اتصالات پلیکا فاضلابی

لوله اتصالات PVC فاضلابی از دیرباز در ایران تولید شده و رقیب نسبتا خوبی برای لوله کشی چدنی بوده است. تولید این نوع لوله اتصالات فاضلاب در ایران توسط سازمان گسترش و نوسازی صورت گرفت و به دلیل اینکه  این محصول را پلیکا نامید, نام این برند بر روی کلیه لوله اتصالات PVC باقی ماند. قیمت نسبتا ارزان,حمل و نقل آسان و اجرای راحت از جمله موارد است که در کنار کیفیت راصی کننده لوله فاضلاب باعث گسترش استفاده از لوله های پلیکا شد. لوله کشی پلیکا آب بندی را از طریق سوکت و چسب انجام میدهد. برای استعلام قیمت لوله پلیکا فاضلابی با ما تماس بگیرید.

لوله و اتصالات پوش فیت 

این لوله های نسبتا مدرن و جدید حدود 20 سال است که وارد بازار ایران شده است. سوکت و ارینگ روش آب بندی پوش فیت بوده و تنوع سایز, وزن سبک , استحکام و انعطاف عالی باعث شده که این نوع لوله و اتصالات گران قیمت به عنوان بهترین انواع لوله و اتصالات فاضلاب ساختمانی شناخته شوند. پوش فیت پلی ران, نیوفلکس, سوپردرین و نیک بسپار یزد از برندهای مطرح پوش فیت هستند.

لوله و اتصالات پلی اتیلن فاضلابی

این نوع لوله کشی کمتر در ایران استفاده شده و تقاضای آن از دو مورد اول کمتر است اما به هر حال  در برخی موارد مانند لوله کشی آب باران کارایی بهتری نسبت به لوله پلیکا و پوش فیت دارند. نیاز به ابزار خاص, قیمت بالا , سرعت پایین کار و جوش لب به لب باعث شده که این نوع لوله کشی خیلی در کشور رایج نباشد.

لوله و اتصالات چدنی

این نوع لوله کشی تا حدود 40 سال پیش تنها گزینه لوله کشی فاضلاب در ایران بود اما به مرور با ورود پلیکا به فراموشی سپرده شد. قیمت بالا, اجرای سخت و طاقت فرسا و گران, حمل و نقل مشکل و مقاومت کم در برابر مواد شیمیایی باعث شده که به جز در موارد خاصی از لوله چدنی استفاده نشود.

به غیر از لوله انواع اتصالات مختلف در لوله کشی فاضلاب استفاده میشوند که مهمترین آنها به شرح زیر هستند.

انواع اتصالات فاضلاب

لوله­ های استفاده شده در سیستم لوله ­کشی توسط انواع مختلف اتصالات به هم وصل می­شوند، گاهی این اتصالات نقش کاهنده سایز لوله، تغییر مسیر، انشغاب لوله­ها و گاهی هم بازدید و تمیز کردن داخل لوله­ ها را ایفا می­کنند. اتصالات لوله­ کشی فاضلاب از تنوع بسیار بالایی برخوردارند که از میان آن­ها می­توان به اتصالات چسبی، سه ­راهی، زانویی و پوش­فیت اشاره نمود. در ادامه انواع پرکاربرد اتصالات شرح داده شده­ اند:

زانویی فاضلاب

برای تغییر جهت جریان در بین دو لوله از انواع مختلف زانویی استفاده می­شود که نقش مهمی در سیستم لوله کشی فاضلاب دارند. زانویی ها بر اساس کاربردشان به انواع زیر تقسیم می شوند:

  1. زانویی 90 درجه: تغییر مسیر جریان سیال در لوله ها به اندازه 90 درجه
  2. زانویی 45 درجه: تغییر مسیر لوله ها به اندازه 45 درجه؛ در این مدل از زانویی امکان رخ دادن گرفتگی کمتر از زانویی قائم است.
  3. زانویی تبدیل: تغییر مسیر لوله ها با قطر های مختلف

سه راهی فاضلاب

برای انشعاب لوله ­های فاضلاب از وسیله­‌ای پرکاربرد به نام سه راهی استفاده می­شود که همانند زانویی دارای زاویه­ های مختلف است. سه راهی را برای اتصال لوله­ های بزرگ­تر به کوچک­تر و بالعکس به کار می­برند.

رابط فاضلاب

بوشن ­ها وسیله ­ای استوانه­ ای شکل با دو سر مادگی برای اتصال دو لوله­ با قطر یکسان هستند. بوشن­ ها در سه نوع ساده یا ترمز دار، بوشن تخت یا بدون ترمز و بوشن تعمیری موجود هستند.

درپوش فاضلاب

در پوش­ ها قسمت ورودی لوله را مسدود می­کنند، بنابراین زمانی که نیازی نیست انتهای یک لوله به لوله­ دیگر وصل شود و یا برای جلوگیری از ورود اجسام خارجی به داخل لوله از اتصال درپوش استفاده می­شود.

دریچه بازدید

از اتصال دریچه بازدید به منظور رفع گرفتگی و مسدودیت در لوله های فاضلابی، تمیز کردن داخل لوله بدون نیاز به باز کردن اتصالات استفاده می شود.

برای استعلام قیمت انواع لوله و اتصالات فاضلاب با فروشگاه لوله و اتصالات پایپ بازار تماس بگیرید.




تعمیر پکیج شبانه روزی تهران
نوشته شده در پنج شنبه 6 مهر 1402
بازدید : 103
نویسنده : تاسیساتی تهران

تعمیر پکیج شبانه روزی تهران

خدمات سرویس و تعمیر پکیج شبانه روزی تهران. تعمیرات شبانه روزی پکیج بوتان, لورچ, ایساتیس, آریستون, ال جی , تعمیرات شبانه روزی پکیج ایران رادیاتور و دیگر برندهای پکیج توسط سرویس کار مجرب و ماهر همراه با کلیه لوازم پکیج شوفاژ دیواری , فوری و بدون تعطیلی.

هر دستگاهی و وسیله ای برای بهبود کیفیت کاری و ادامه عملکرد خود نیاز به چکاپ هایی داشته و پکیج نیز از این مورد خاص نبوده و هر چقدر هم که از لوازم محافظتی در مسیر لوله کشی آب استفاده شود, به علت عبور جریان آب گرم از داخل پکیج , رسوبات آندی و کاتدی موجود در آب در طول لوله ها و منافذ و به خصوص در سطح مبدل رسوب میکند. این رسوبات با افزایش ضخامت موجب اختلال تبادل حرارتی شده و علاوه بر راندمان پکیج موجب افزایش میزان کارکرد پکیج و در نتیجه بالا رفتن مصرف گاز و برق شده تا هنگامی کار میکند و قطعات آن کاملا خراب شده و یا مبدل پکیج سوراخ شود. پس برای سرویس کردن و تعمیر پکیج دیواری نبایستی تعلل کرده و فوری اقدام شود.

تعمیر پکیج شبان روزی تهران

سرویس و تعمیر پکیج شبانه روزی تهران

برای سرویس و تعمیر پکیج به صورت شبانه روزی بایستی علاوه بر سرویس کار حاذق و ماهر در طول 24 ساعتت شبانه روزی, یک سری لوازم مصرفی را با پیش یبنی های لازم تهیه کرد, تا در صورت نیاز در ساعات و روزهایی که دسترسی برای خرید لوازم امکان پذیر نیست , بتوان برای پکیح های خرابی  کاری کرد. از آنجا که تعدد پکیج های نصب شده در تهران زیاد بوده و اکثر آنها از برندهای ایران رادیاتور و بوتان هستند, ما اینکار را انجام داده ایم تا بتوانیم خدمات خود را در شب هنگام و روزهای تعطیلی فراوانی کشورمان ارایه دهیم. در مورد عملکرد پکیج حتی خرابی لوله کشی و عیب و ایراد طریقه نصب رادیاتور نیز موثر است و در صورت نشتی رادیاتور, پکیج نیز از کار میفتد.

تعمیرات شبانه روزی پکیج ایران رادیاتور

کار تعمیر پکیج شبانه روزی تهران با ایران رادیاتور نسبتا راحت تر نسبت به بقیه برندهای موجود در بازار انجام میشود. از آنجا که اکثر قطعات پکیج ایران رادیاتور شبیه یکدیگر بوده و خطاها و عملکرد آنها شبیه همدیگر است , حدس زدن نوع خرابی و دسترسی به لوازم یدکی برای تعمیرات شبانه روزی پکیج ایران رادیاتور سهل تر است.

تعمیرات شبانه روزی پکیج بوتان

بوتان نیز یک برند معروف و پرمصرف بوده که برخی قطعات آن شبیه ایران رادیاتور بوده و باز هم به دلیل تعدد پکیج های تعمیر پکیج شبانه روزی تهران بوتان راحت است. به طور کلی ساختار تعمیرات کلیه پکیج های ایرانی و خارجی یکسان بوده و معمولا مدل و شکل و سایز قطعات برندهای مختلف هستند که مانع از نصب آنها روی یکدیگر میشود.

عیب یابی و تعمیر پکیج شبانه روزی تهران

حال در مورد عیب های احتمالی و مشکلات پکیج برررسی های مختصری انجام میدهیم .

دستگاه پکیج مکررا روشن و خاموش می شود .

احتمالا پکیج مرتبا روشن و خاموش شود بخصوص هنگام استفاده از ابگرم مصرفی که معمولا به دلیل خراب شدن شیربرقی گاز دستگاه پکیج و هوای لازم جهت احتراق است . و بعضا نیز رسوب گرفتن مبدل موجب افزایش ناگهانی دما و روشن و خاموش دستگاه پکیج می شود .

نحوه رفع عیب پکیج 

در تعمیر پکیج شبانه روزی تهران در صورت بروز چنین مشکلی شیربرقی گاز دستگاه پکیج را چک کنید و دستگاه پکیج را نظر تامین هوای لازم برای احتراق کامل مورد بررسی قرار دهید. در صورت نیاز دستگاه را رسوب زدایی کنید .

هر دو مدار آب مصرفی و مدار شوفاژ کار نمی کند این مشکل می تواند به علت رسیدن دمای شوفاژ به بالای 85 درجه سانتیگراد و یا خرابی ترموستات حد – عدم گردش صحیح اب یا به علت مشکل در NTC ها باشد.

رفع عیب : حصول اطمینان از سلامت ترموستات حد –

چک کردن سیرکوله درست اب و پمپ اب –

بررسی سالم بودن NTC های هر دو لوله کشی  اب بهداشتی و مدار گرمایشی

حرارت زیاد اولیه ابگرم بهداشتی در این حالت حرارت اولیه ابگرم بهداشتی زیاد است و سپس دما تعدیل میشود .

این خرابیها به علت خرابی بای پاس و شیرسه طرفه در مسیر مبدل ثانویه می باشد. و یا شیر سه طرفه در حالت ابگرم مصرفی گیر کرده است .

رفع عیب : بای پاس و شیرسه طرفه در مسیر ورودی اب گرمایش به مبدل ثانویه را بررسی کنید.

در صورت نیاز به خدمات سرویس و تعمیر پکیج شبانه روزی تهران با ما تماس بگیرید.


:: برچسب‌ها: تعمیرات شبانه روزی پکیج بوتان , تعمیر شبانه روزی پکیج ایران رادیاتور ,