پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
هزینه و قیمت انواع لوله پکیج ساختمان
نوشته شده در چهار شنبه 24 خرداد 1402
بازدید : 166
نویسنده : تاسیساتی تهران

هزینه و قیمت انواع لوله پکیج ساختمان

برآورد هزینه و قیمت انواع لوله پکیج ساختمان از آنجا مهم تلقی میشود که در حال حاضر استفاده از پکیج بیشتر از موتورخانه رایج شده است. لوله کشی پکیج شامل لوله کشی آب سرد و گرم و لوله کشی رادیاتور بوده و به دو صورت روکار و توکار قابل اجراست. لوله کشی پکیج با لوله های تک لایه و پنج لایه پلیمری انجام شده و بسته به شرایط و هزینه میتواند هر یک از دو مورد فوق استفاده شود.

هزینه و قیمت لوله پکیج ساختمان با لوله های پنج لایه بین 70 درصد تا دو برابر لوله های پلاستیکی برآورد شده و اجرت نسبتا بیشتری نیز دارد.

به شکل حدودی میتوان موارد زیر را از ارزانترین تا گرانترین نوع قیمت برای لوله شوفاژ دانست .

۱- لوله های پلاستیکی پلی پروپیلن سفید یا لوله سبز پلاستیکی با برندهای مانند لوله آذین , یزد بسپار , نیک بسپار

۲- لوله های سه لایه فویل دار یا کامپوزیت با مارکهایی مانند لوله آذین فویل دار و گلدپایپ

۳- لوله های پنج لایه PEX-AL-PEX و برندهایی مانند لوله نیوپایپ , سوپرپایپ , بهتراشان , ایزوپایپ , ایزی پایپ

۴-  لوله تک لایه پکس با برندی مانند پایپکس و سوپرپکس

۵- لوله فولادی سیاه یا لوله گاز مانیسمان و درزدار و برندهای مانند سپاهان , سپنتا , اهواز و…

برای استعلام قیمت, دریافت پیش فاکتور و خرید نهایی به وبسایت فروشگاه لوله و اتصالات پایپ بازار مراجعه نمایید.

قیمت لوله پکیج ساختمان

قیمت انواع لوله پکیج ساختمان

البته به غیر از لوله هزینه خرید اتصالات تعیین کننده اصلی در قیمت لوله پکیج ساختمان است و لوله های پنج لایه به دلیل گران قیمت بودن اتصالات؛ گران قیمت ترین و لوله های تک لایه آذین ارزان قیمت ترین لوله در بین لوله های فوق رایج هستند. لوله های سه لایه فویل دار با لوله های تک لایه اتصالات یکسانی داشته و تقریبا 10 درصد گرانتر از لوله های تک لایه هستند. لوله های فلزی سیاه نیز اجرت اجرای بسیار بیشتری داشته و به همین دلیل توفیق بازار لوله های پنج لایه و تک لایه بسیار بیشتر هستند.

در بعضی از منازل به دلیل ترکیدگی لوله های زیرکار و یا اقدام به نصب و راه اندازی پکیج در ساختمانهایی که فاقد لوله کشی گرمایشی هستند و به قصد کاهش هزینه های کنده کاری و بازسازی مجبور به استفاده از لوله کشی پکیج و شوفاژ روکار هستیم.

لوله های فولادی سیاه که به هیچ وجه برای لوله کشی روکار مناسب نیستند , چرا که ظاهری ناجور و ظرافت ندارند. در عین حال از لحاظ قیمت لوله شوفاژ و از نظر قیمت بسیار گران تمام میشوند . لوله های پایپکس و سوپرپکس هم برندهای شرکتی بوده که هم هزینه بالایی داشته و هم به دلیل سخت بودن دسترسی به اقلام برای خرید از طرف مجریان لوله کشی تمایلی به استفاده از آنها وجود ندارد.

لوله های تک لایه , 3 لایه و پنج لایه به ترتیب گرانتر شده و از لحاظ کیفیتی نیز برای اجرای لوله کشی شوفاژ هم ظریف هستند و هم اقلام آنها برای اجرای قابل دسترس بوده و درتمام فروشگاه اتصالات فروشی های محلی نیز میتوان تهیه نمود. به خصوص لوله های تک لایه را که به دلیل قیمت مناسب آن در هر کوچه و خیابانی میتوان یافت .  

از لحاظ هزینه اجرایی ,  تفاوت زیادی بین این نوع لوله ها نبوده و شاید بین 15 تا 30 درصد اجرای لوله کشی پنج لایه دستمزد بالاتری داشته باشد. اما کیفیت لوله کشی پنج لایه به دلیل تحمل بالای آنها بسیار زیاد بوده و هم در اجرای لوله کشی روکار و هم در اجرای لوله کشی توکار شوفاژ و پکیج بهترین لوله را میتوان لوله پنچ لایه دانست. البته نوع اجرا نیز در اجرت و هزینه خرید لوله پکیج ساختمان نیز مهم بوده و مثلا لوله کشی کلکتوری هم در دستمزد و هم در بخش اجرت هزینه بیشتری دارد.

هزینه تقریبی لوله کشی شوفاژ توکار فرق زیادی با لوله شوفاژ روکار نداشته و تغییر قیمت فقط در بخش تخریب و نوسازی محل افزایش پیدا میکند .

قیمت لوازم لوله کشی پکیج

به طور معمولی هزینه خرید لوله و لوازم لوله کشی پکیج مانند اتصالات و غیره برای یک واحد تقریبا 100 متری به شرح زیر میباشد.

لوله تک لایه با بهترین مارک لوله سفید و لوازم لوله کشی آب سرد و گرم و لوله کشی رادیاتور بین 6 تا 8 میلیون تومان

لوله ۳ لایه  کامپوزیت و اتصالات لوله کشی آب مصرفی پکیج و شوفاژ حدود 7 تا 10 میلیون تومان

لوله ۵ لایه که بسته به نوع و برند اتصالات بین 12 تا 15 میلیون تومان هزینه خرید اتصالات میشود .

هزینه های فوق برای اجرای لوله کشی انشعابی بوده و در لوله کشی کلکتوری به دلیل طول بیشتر لوله شوفاژ مصرفی و هزینه کلکتور و تجهیزات مربوطه , قیمت خرید لوله شوفاژ و لوازم افزایش پیدا میکند.

در بین مارک های داخلی لوله تک لایه , لوله آذین هم قیمت مناسبی داشته و هم کیفیتی خوبی دارد . بین برندهایی که از لحاظ قیمت لوله شوفاژ پنج لایه هم لیست قیمت نیوپایپ نسبت به دیگر برندهای بازار قیمت مناسب و کیفیتی بالایی دارد. در صورت نیاز به استعلام هزینه و قیمت انواع لوله پکیج ساختمان با فروشگاه لوله اتصالات حسین پور تماس بگیرید.

 




تعمیر کولر آبی 24 ساعته
نوشته شده در دو شنبه 8 خرداد 1402
بازدید : 183
نویسنده : تاسیساتی تهران

تعمیر کولر آبی 24 ساعته

خدمات سرویس و تعمیر کولر آبی 24 ساعته , عیب یابی, تعویض قطعات و تعمیر کولر آبی شبانه روزی تهران.

از آنجا که در فصول گرم مانند اواخر بهار و تمامی روزهای تابستان هوا بسیار گرم بوده و حتی در شب ها نیز تحمل گرما بدون کولر مشکل است. خرابی کولر آبی بسیاری از افراد گرمایی ,کودکان و سالخوردگان را اذیت کرده و هر طوری که شده بایستی یک فکری برای کولر خراب بکنیم. سوختن موتور کولر , خراب شدن پمپ آب کولر , پاره شدن تسمه , از بین رفتن برزنت کولر , وجود ایراد در برق کولر و سر و صدای ناهنجار کولر از مشکلاتی هستند که در اوج گرما میتواند مانع از عملکرد بهینه کولر آبی شود. البته نشتی آب کولر از شلنگ , کفی و دیگر قسمت های کولر نیز اذیت کننده هستند که بایستی رفع شوند.

برای جلوگیری از خرابی های بی هنگام و نیاز به تعمیر کولر آبی 24 ساعته بهتر است سرویس کولر آبی سر موقع انجام شود.

تعمیر کولر آبی 24 ساعته

تعمیر کولر آبی 24 ساعته تهران

تعدادی از خرابی های کولر بسیار واضح بوده و فقط نیاز است که کولر را بازدید کنید و برخی از خرابی های کولر علاوه بر بازدید نیاز به تجربه و مهارت نیاز دارد.

جهت خدمات تعمیر پکیج شبانه روزی تهران نیز با ما تماس بگیرید.

در ادامه نوشت بعضی از خرابی های محتمل کولر را ذکر خواهیم کرد و در مورد احتمالات قوی و ضعیف این  خرابیهای نیز بحث میکنیم.

روشن نشدن کولر آبی از مواردی است که خیلی اتفاق میفتد. دلیل قوی این مساله را میتوان خراب شدن موتور کولر , پاره شدن تسمه دانست. اما خارج شدن فولی از جای خود, خرابی کلید برق کولر, قطع شدن کابل کولر یا خرابی در سیم کشی ساختمان در کنار قفل کردن یاتاقان کولر از دیگر علل این عیب است.

از کار افتادن ناگهانی کولر نیز شبیه موارد قبلی است که اگر با بوی سوختگی همراه باشد حتما سیم پیچی موتور کولر دچار سوختگی شده است.

کم بودن قدرت کولر آبی نیز از موارد شایعی است که ممکن است به دلیل رگلاژ نبودن تسمه و یا پاره شدن برزنت باشد. این مساله در کنار کاهش قدرت موتور کولر و گرمای بیش از حد هوا از دلایل اصلی کاهش قدرت موتور کولر هستند.

سرد نبودن یا گرم بودن باد کولر دلیلی جز خیس نبودن پوشال کولر ندارد. البته ممکن است پوشال کولر شما کهنه بوده و جذب آب کمی داشته باشد. اگر پوشال کولر خیس نباشد ممکن است پمپ آب خراب شده باشد و یا احتمالا لوله های آبرسانی دچار گرفتگی شده باشند. این عیوب به شرطی است که کف کولر پر از آب باشد. اگر کف کولر آب نداشته باشد یا شناور خراب است و یا شیر و شلنگ کولر خراب و بسته هستند و البته به دلیل سوراخ بودن کف کولر احتمال دارد که کفی کولر آب جمع نشود.

صدای ناهنجار کولر نیز مشکل حادی است که به دلیل خراب شدن یاتاقان کولر و یا شل شدن پایه موتور کولر و بعضا معیوب بودن تسمه کولر اتفاق میفتد.

بوی بد کولر نیز اغلب به دلیل نزدیک بودن کولر با لوله های هواکش سرویس بهداشتی , دودکش یا اماکن بدبو است.

نشتی از کفی کولر نیز اگر مربوط به شکستگی و نشتی زیرآب کولر نباشد به دلیل سوراخ شدن تشتک کولر بوده وبایستی عوض شود. در صورت نیاز به خرید لوازم کولر آبی شبانه روزی یا تعمیر کولر آبی شبانه روزی با ما تماس بگیرید.

تعمیرات کولر آبی 24 ساعته تهران

در خرابی موتور کولر یا باید موتور کولر آبی تعمیر شود و یا تعویض. تعمیر موتور کولر آبی شامل تعویض درب موتور , بوش و سیم پیچی موتور کولر است. خرابی پمپ کولر , تسمه, شناور, شکستگی پولی, فلکه, یاتاقان فقط با تعویض آنها امکان پذیر بوده و برخی ایرادات مانند سوراخ شدن کفی کولر یا جدا شدن برزنت ممکن است با ترمیم اصلاح شوند.

در صورت نیاز به خدمات عیب یابی و تعمیر کولر آبی 24 ساعته شبانه روزی با ما تماس بگیرید.