پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
قیمت و نحوه نصب هالوژن در سقف گچی و کناف
نوشته شده در دو شنبه 19 دی 1401
بازدید : 194
نویسنده : تاسیساتی تهران

قیمت و نحوه نصب هالوژن در سقف گچی و کناف

در این نوشته به بررسی قیمت و نحوه نصب هالوژن در سقف گچی و کناف میپردازیم. لازم است برای روشن شدن قیمت نحوه نصب هالوژن و پیش نیازهای نصب و مراحل آنرا بررسی کنیم. در صورت نیاز به خدمات برق ساختمان با ما تماس بگیرید.

به طور کلی ما دو نوع لامپ هالوژن توکار و روکار داریم که به دلیل استفاده بیشتر از لامپ های توکار در این قسمت به نحوه نصب هالوژن در سقف گچی و کناف را بررسی میکنیم.

لامپ هالوژن , نوعی لامپ کم مصرف رشته ای محسوب میشود که در آن از گازهای بی اثر و میزان کمی از عناصری مانند ید و برم استفاده میشود . مکانیزم عملکرد داخلی لامپ به شکلی است که باعث افزایش طول عمر لامپهای هالوژن میشوند.

مراحل نصب لامپ هالوژن به شرح زیر هستند:

طراحی و چیدمان محل نصب

اندازه گیری و علامت گذاری

برش سقف برای نصب هالوژن

سیم کشی هالوژن 

نصب مغزی یا ترانس هالوژن

نصب فریم هالوژن

نصب لامپ هالوژن

تمامی این مراحل بایستی با دقت و با رعایت نکات ایمنی و فنی انجام شوند. در واقع قیمت و نحوه نصب هالوژن در سقف جزو وظایف یک برقکار و از جمله خدمات برقکاری ساختمان محسوب میشود.

قیمت و نحوه نصب هالوژن در سقف گچی و کناف

نحوه نصب هالوژن در سقف گچی و کناف

پیش از نصب هالوژن بهتر است طراحی و سیم کشی آن نیز آماده سازی شود . انتخاب صحیح ضخامت , مسیر و پیش بینی کلید و پریز از مهمترین بخشهایی است که در نحوه نصب هالوژن اهمیت فراوانی دارد .

به غیر از سیم کشی مناسب برای هالوژنها که متناسب با تعداد و چیدمان هالوژن طراحی و اجرا میشود , بسته به نوع هالوژن که انواع مختلفی چه از لحاظ اندازه و چه از نظر پوشش دارند , اقدام به نصب هالوژن میکنیم .

از نظر دسته بندی هالوژنها نوعی چراغ توکار هستند که با سطح سقف و دیوار یکسان بوده و برخلاف لوسترها و چراغهای آویز و روکار , برآمدگی زیادی نسبت به جداره های جانبی ندارند .

نصب هالوژن و چراغهای توکار زیبایی خاصی به دکوراسیون محیط داده و از نظر رنگ بندی , سایز , وات , کاربرد تنوع بیشماری دارند .

می توانید علامت گذاری را در سقف پیدا کنید که ممکن است باشد و می توانید خود را شروع کنید روند برش سقف برای نصب هالوژن  اما در اینجا ترفندی است که برای معکوس کردن دندان وجود دارد تیز و اشاره به این روش و اگر شروع به برش کنید و شما کاملاً موازی با سقف نیستید مانند کمی اولین دندان را زاویه می دهد و سپس تیغه های اره شما در سراسر کشور اجرا می شود.

برش سقف برای نصب هالوژن

برش سقفهای کاذب و کناف معمولا برای نصب هالوژن های توکار بکار میرود و به علت نیاز به تمیز بودن بایستی تجهیزات مخصوص اینکار را تهیه کرد . گرد بر مخصوص با سایز مناسب برای هالوژن های 8 , 10 , 12 و 15 و سایر اندازه های مورد نظر اولین مورد میباشد که بایستی به دریل مخصوص متصل شود.

مرحله بعد از برش سقف هالوژن قسمت سیم کشی است که با توجه به ولتاژ مورد نیاز انجام میشود. بعد از عبور سیم کشی از سقف و یا داخل لوله کشی برق بایستی به سراغ سربندی و توزیع عددی به تناسب تعداد کلید و هالوژنها بروید. البته این کار بهتر است از پیش طراحی شده باشد.

قیمت نصب هالوژن در سقف گچی و کناف

کنده کاری , برش کاری , لوله گذاری , سیم کشی و نصب قطعات هالوژن از جمله مواردی هستند که در قیمت و نحوه نصب هالوژن در سقف گچی و کناف متفاوت و موثر هستند. هر قسمت از این بخشها دارای یک اجرت بوده و فقط مرحله نصب هالوژن را میتوان به صورت هر عدد 30 تا 50 هزار تومان قیمت نصب هالوژن داد. تعداد موارد نصب نیز در این قیمت دهی موثر بوده و در صورت انگشت شمار بودن تعداد نصب هالوژن قیمت ها شامل ایاب و ذهاب میشوند.

 تعویض لامپ هالوژن

تعویض لامپ هالوژن 2 پین بدانید، بخوانید! هنگامی که یک لامپ هالوژن 2 پین نیاز به تعویض دارد، دانستن نحوه انجام آن ممکن است گیج کننده باشد. تعویض لامپ هالوژن با تهویه یک لامپ با سری شبیه خود انجام میشود. در غیر این صورت باستی مغزی و ترانس یا سیم رابط نیز تعویض شده و این کار خدمات سیم کشی ساختمان است.

ابتدا مطمئن شوید که برق لامپ خاموش است. سپس لامپ قدیمی را باز کرده و با لامپ جدید جایگزین کنید. مراقب باشید با انگشتانتان به شیشه لامپ جدید دست نزنید چون داغ می شود. برای دانستن اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب بروید!

لامپ هالوژن 2 پین چیست؟

لامپ هالوژن 2 پین یک لامپ هالوژن است که از یک لامپ رشته ای استفاده می کند. لامپ دارای دو پین فلزی در یک طرف برای اتصال به فیکسچر است.

یک لامپ مشابه با سه پایه، یک لامپ هالوژن سه پین ​​است، در حالی که یک لامپ هالوژن پنج پین در خانه ها چندان رایج نیست. برای درک اینکه یک لامپ هالوژن 2 پین چیست، مهم است که تعریف لامپ هالوژن و کم نور را بدانید.

گرمای تولید شده توسط یک لامپ رشته ای به رشته فلزی داخل لامپ اجازه می دهد تا بدرخشد و نور تولید کند. با این حال، این لامپ ها بسیار ناکارآمد هستند و انرژی زیادی را به عنوان گرما هدر می دهند.  اینها شامل تامین نور بیشتر، کارآمد بودن انرژی و ماندگاری طولانی مدت است.

انواع مختلف لامپ هالوژن

بسیاری از انواع لامپ هالوژن از نظر اندازه و توان متفاوت هستند. در اینجا توضیح مختصری از این هالوژن ها داریم.

1. HB1: این لامپ به طور کلی در چراغ های جلو و چراغ های پارکینگ قرار می گیرد. بسته به نیاز خودروی شما، وات از 35 تا 55 وات متغیر است.

همانطور که در تصویر بالا می بینید، قطر آن حدود 40 میلی متر است و دارای دو پین است.

2. HB3: این لامپ شبیه HB1 است اما دارای یک پین اضافی است که آن را به یک لامپ هالوژن سه پین ​​تبدیل می کند.

می تواند در هر موقعیتی از ماشین شما که نور بیشتری می خواهید، مانند DRL ها (چراغ های روشنایی روز)، چراغ های مه شکن، چراغ های پارکینگ یا چراغ های جلو، جا شود. اینها عمدتاً توسط خودروهای اروپایی استفاده می شوند.